Temat dnia: Odżywiamy się zdrowo!
08.03. Poniedziałek
Cele:
- Wzbogacanie słownika dzieci o pojęcia związane ze zdrowiem,
- Uświadomienie dzieciom wpływu odżywiania na zdrowie człowieka,
- Zachęcanie do spożywania warzyw i owoców.
„Co służy naszemu zdrowiu?” – swobodne wypowiedzi dziecka. Rodzic zapisuje na kartce papieru wyraz: ZDROWIE. Zadaniem dziecka jest powiedzenie, z czym kojarzy mu się zdrowie. Rodzic zapisuje wszystkie propozycje (np. mycie ciała, spacery, spożywanie warzyw i owoców itp.).
„Koszyk pełen produktów” – rozpoznawanie produktów żywnościowych po dotyku. Rodzic wkłada do koszyka (pudełka) wybrane produkty spożywcze i zakrywa kocem. Dzieci po dotyku rozpoznają, co znajduje się w pojemniku. Następnie dzieli wybrane nazwy na sylaby, potem na głoski głoski (cebula, jogurt, cukierek, jabłko, gruszka, butelka z piciem, marchewka itp.). Przeliczanie produktów liczenie w zakresie 9 od lewej i prawej strony. Układanie produktów według wielkości, koloru opakowania itp.
Wysłuchanie wiersza S. Karaszewskiego pt. ,,Dla każdego coś zdrowego” oraz omówienie jego treści zwracając szczególną uwagę na produkty zdrowe i niezdrowe.
,,Jeśli chcesz się żywić zdrowo, jadaj zawsze kolorowo!
Jedz owoce i jarzyny, to najlepsze witaminy!
Jedz razowce z grubym ziarnem, zdrowe jest pieczywo czarne!
Na kanapkę, prócz wędliny, połóż listek zieleniny!
I kapusta, i sałata, w witaminy jest bogata!
Oprócz klusek i kotleta niech się z jarzyn składa dieta!
Jedz surówki i sałatki, będziesz za to piękny, gładki!
Gotowane lub duszone zawsze zdrowsze niż smażone!
Mleko, jogurt, ser, maślanka – to jest twoja wyliczanka.
Chude mięso, drób i ryba to najlepsze białko chyba!
Sok warzywny, owocowy, kolorowy jest i zdrowy!
Kto je tłusto i obficie ten sam sobie skraca życie!
Bób, fasola, groszek, soja – to potrawa będzie twoja.
Sosy lepsze są niż tłuszcze, niech się w tłuszczu nic nie pluszcze!
Zostaw smalec, dolej olej, niech na olej będzie kolej!
Dobra także jest oliwa, bo dla zdrowia sprawiedliwa!”
„Jemy zdrowe rzeczy” – rozmowa z dzieckiem.
– Które produkty należy jeść codziennie? Dlaczego?
– Które produkty nie są zdrowe dla człowieka? Dlaczego?
Tworzenie zbiorów produktów według określonych cech (dziecko powinno same wymienić te cechy): żywność zdrowa – żywność niezdrowa, produkty mleczne – inne produkty, itp.
Oglądanie filmu edukacyjnego odnośnie prawidłowego odżywiania.
https://www.youtube.com/watch?v=ltr6xhuHvO4
Praca plastyczna – wyszukiwanie z kolorowych gazet zdrowych i niezdrowych produktów spożywczych. Przyklejanie na kartce papieru podzielonej na dwie części z jednej strony zdrowe produkty, które należy spożywać (np. owoce, warzywa, makaron, kasze itp) , a po drugiej te które nie dostarczają, żadnych wartości odżywczych i powinno się je ograniczać (słodycze, chipsy i inne przekąski).
„Wiem, co jest zdrowe” – zabawa ruchowa. Rodzic dziecko trzyma piłkę, rzuca do dziecka wymieniając dowolny produkt. Jeśli wymieniony produkt jest zdrowy dziecko łapie piłkę, jeśli nie chowa ręce do tyłu. Jeśli dziecko się pomyli musi wykonać jakieś zadanie (np. podskoczyć kilka razy, zrobić kilka przysiadów itp). Następnie można zamienić się rolami, dziecko rzuca piłkę, a rodzic odgaduje.
Na zakończenie dla utrwalenia tematu zachęcamy do wysłuchania piosenek o zdrowiu.
https://www.youtube.com/watch?v=ebhGB9RMGh4
https://www.youtube.com/watch?v=1bmJ4Zlj_B4
Zachęcamy Rodziców z Dziećmi do udziału w konkursie, szczegóły w linku poniżej.
http://www.zspborzecin.pl/2021/03/06/konkurs-gazetki-przedszkolnej/
You must be logged in to post a comment.